"Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia." Janusz Korczak

"Nigdy nie pomagaj dziecku przy ćwiczeniu, jeśli czuje, że jest w stanie wykonać je samodzielnie" Maria Montessori

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. " Janusz Korczak



niedziela, 4 marca 2012

Wprowadzenie do kalendarza: rok ma 12 miesięcy!

Od jakiegoś czasu zaczęłam myśleć nad zrobieniem kalendarza dla moich przedszkolaków, jednak potrzebowałam jakiegoś wprowadzenia do tematu. Poszperałam w internecie w poszukiwaniu inspiracji, i oto co znalazłam:
Najodpowiedniejszym wprowadzeniem wydaje mi się opowieść o dwunastu miesiącach, z których składa się rok, i które dosyć się od siebie różnią. Zrobiłam więc 12 dużych kart, wzbogacając nazwę danego miesiąca o odpowiednie zdjęcie dziecka, i w trakcie opowiadania o charakterystyce każdego miesiąca porozmieszczałam je naokoło słońca. Zajęło to nam kilka minut, akurat tyle, na ile cierpliwości miały nasze maluchy. Do tej pory nie mieliśmy formalnych spotkań w kręgu, bo zawsze mi wydawało, że nasze maluchy są na to jeszcze trochę za małe. Ha! Teraz jednak widzę, że się myliłam, a dzieci są zainteresowane dodatkowymi informacjami, więc czas wprowadzić kilkuminutowe spotkania w kręgu do naszego codziennego grafika. Jak widać na poniższych zdjęciach, Gabiś był przez cały czas bardzo skoncentrowany i zaciekawiony.


Tutaj możecie znaleźć karty 12 miesięcy.

Brak komentarzy: